Beginning Android
كيفيه بداية الروبوت المدفوع
Learn how to develop applications for Android mobile devices
using simple examples, ready to run with your copy of the software development
kit. Author and Android columnist, writer, developer, and community advocate
Mark L. Murphy shows you what you need to know to get started on programming
Android applications–everything from crafting graphical user interfaces to
using GPS, accessing web services, and more!
The Android development platform, created by Google and the Open
Handset Alliance, is a platform in its truest sense, encompassing hundreds of
classes beyond the traditional Java classes and open source components that
ship with the SDK. Some Android books race through the material, trying to
cover as much ground as possible in as few pages as possible. Experienced
writer and community advocate Mark Murphy shows you how to develop Android
applications simply and with care.
The book includes dozens of sample projects, ready to run with
your copy of the SDK—not just one huge project where you have difficulty
finding the specific examples of the technique you are looking for. You can
even get these sample programs online at Apress.com.
What you’ll learn Discover what Android is and
how to use Android to build Java-based mobile applications for Google Phones G1
and more phones as they hit the market Work with the new Android 1.x SDK Create
user interfaces using both the Android Widget framework and the built-in
WebKit-powered web browser components Use scripting with BeanShell Work with
menu inflation, fonts, SDK tools, rotation events, and more Work with
TabActivity, MyLocationOverlay, DDMS, and more Utilize the distinctive
capabilities of the Android engine including maps, Internet access, integrated
search, media playback, and more Use and create similar sample Android
applications for services, content providers, mapping, and location-based
services/events. Who this book is for
This book is aimed at people new to mobile development, perhaps
even to Java itself.
Table of Contents
The Big Picture Project Structure Inside the Manifest Creating a Skeleton
Application Using XML-Based Layouts Employing Basic Widgets Working with
Containers Using Selection Widgets Getting Fancy with Lists Employing Fancy
Widgets and Containers Applying Menus Fonts Embedding the WebKit Browser
Showing Pop-Up Messages Dealing with Threads Handling Activity Lifecycle Events
Using Preferences Accessing Files Working with Resources Managing and Accessing
Local Databases Leveraging Java Libraries Communicating via the Internet
Creating Intent Filters Launching Activities and Sub-Activities Finding
Available Actions via Introspection Handling Rotation Using a Content Provider
Building a Content Provider Requesting and Requiring Permissions Creating a
Service Invoking a Service Alerting Users Via Notifications Accessing
Location-Based Services Mapping with MapView and MapActivity Handling Telephone
Calls Searching with SearchManager Development Tools Where Do We Go From Here?
كيفيه بداية الروبوت المدفوع2018
تعلم كيفية
تطوير تطبيقات لأجهزة Android المحمولة
باستخدام أمثلة بسيطة ، جاهزة للتشغيل بنسختك من مجموعة تطوير البرامج. المؤلف وكاتب
عمود الكاتب والكاتب والمطور والمدعون من المجتمع Mark L. Murphy يعرض لك ما
تحتاج إلى معرفته للبدء في برمجة تطبيقات Android - كل شيء من صياغة واجهات المستخدم
الرسومية إلى استخدام GPS والوصول إلى
خدمات الويب والمزيد!
منصة تطوير Android ، التي تم إنشاؤها بواسطة Google وتحالف Open Handset Alliance ، هي عبارة عن نظام أساسي بالمعنى الحقيقي ، يشمل مئات الفئات التي
تتعدى فئات Java التقليدية
ومكونات البرامج مفتوحة المصدر التي تأتي مع SDK. تتسابق بعض كتب Android من خلال المواد ، في محاولة لتغطية أكبر قدر ممكن
من الأرض في أقل عدد ممكن من الصفحات. يوضح لك الكاتب وخبير المجتمع المحنك مارك ميرفي
كيفية تطوير تطبيقات أندرويد ببساطة وبكل عناية.
يتضمن الكتاب
عشرات المشاريع النموذجية ، جاهزة للتشغيل بنسختك من SDK - ليس فقط مشروع ضخم واحد حيث تجد صعوبة في العثور
على أمثلة محددة للتقنية التي تبحث عنها. يمكنك حتى الحصول على هذه البرامج عينة عبر
الإنترنت في Apress.com.
ما ستتعرف
عليه اكتشف ما هو Android وكيفية استخدام Android لإنشاء تطبيقات جافا المستندة إلى Java لهواتف Google G1 والمزيد من الهواتف أثناء وصولها
إلى السوق العمل باستخدام Android
1.x SDK الجديد إنشاء واجهات مستخدم باستخدام كل من Android Widget الإطار ومكونات
مستعرض ويب المدعوم WebKit استخدام البرمجة
النصية مع BeanShell العمل مع
تضخم القوائم والخطوط وأدوات SDK وأحداث التدوير
والمزيد من العمل باستخدام
TabActivity و MyLocationOverlay و DDMS ، والمزيد من الاستفادة من القدرات المميزة لمحرك Android بما في ذلك الخرائط ، والوصول إلى الإنترنت ،
والبحث المتكامل ، وتشغيل الوسائط ، والمزيد من الاستخدام وإنشاء تطبيقات Android نموذجية مماثلة للخدمات وموفري المحتوى ورسم الخرائط
والخدمات / الأحداث القائمة على الموقع. لمن هذا الكتاب
يستهدف هذا
الكتاب الأشخاص حديثي التطور في مجال الهاتف المحمول ، وربما حتى إلى جافا نفسها.
جدول المحتويات
بنية المشروع صورة كبيرة داخل الإظهار إنشاء تطبيق الهيكل العظمي باستخدام تخطيطات XML-Based توظيف الحاجيات الأساسية العمل مع
حاويات باستخدام عناصر واجهة استخدام الحصول على القوائم باستخدام عناصر واجهة المستخدم
الحاوية الرائعة والحاويات تطبيق خطوط القوائم تضمين مستعرض ويب كيت عرض الرسائل المنبثقة
التعامل مع مؤشرات الترابط التعامل مع فعاليات دورة حياة النشاطات باستخدام التفضيلات
الوصول إلى الملفات العمل مع الموارد إدارة والوصول إلى قواعد البيانات المحلية الاستفادة
من مكتبات جافا التواصل عبر الإنترنت إنشاء مرشحات النية أنشطة البدء والأنشطة الفرعية
البحث عن الإجراءات المتاحة عبر الاستدارة بالتناوب التدوير باستخدام موفر المحتوى
بناء موفر المحتوى طلب أذونات وطلبها إنشاء خدمة استدعاء خدمة تنبيه المستخدمين عبر
الإخطارات الوصول إلى خدمات تستند إلى الموقع مع MapView و MapActivity التعامل مع المكالمات الهاتفية البحث
باستخدام
SearchManager أدوات التطوير
أين نتجه من ه؟
رابط تحميل من موقع ميديا فير الرابط من هنا
او
Download link from MediaFire
Download link from Google Drive
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق