User Experience (UX) Design Vs User Interface (UI) Designتصميم المستخدم (UX) تصميم واجهة مستخدم واجهة المستخدم (UI) - ملتقى المعلوماتية forum for informatics
User Experience (UX) Design Vs User Interface (UI) Designتصميم المستخدم (UX) تصميم واجهة مستخدم واجهة المستخدم (UI)

User Experience (UX) Design Vs User Interface (UI) Designتصميم المستخدم (UX) تصميم واجهة مستخدم واجهة المستخدم (UI)

شارك المقالة

 User Experience (UX) Design Vs User Interface (UI) Design


Client encounter (UX) plan is the way toward making items that give important and pertinent encounters to clients. This includes the plan of the whole procedure of securing and coordinating the item, including parts of marking, structure, convenience, and capacity.
Client encounter (UX) centers around having a profound comprehension of clients, what they require, what they esteem, their capacities, and furthermore their confinements. It likewise considers the business objectives and destinations of the gathering dealing with the task. UX best practices advance enhancing the nature of the client's connection with and impression of the item and any related administrations.

(UI) plan is the way toward making interfaces in programming or mechanized gadgets with an emphasis on looks or style. Planners expect to make structures clients will discover simple to utilize and pleasurable. UI configuration regularly alludes to graphical UIs yet in addition incorporates others, for example, voice-controlled ones

User Experience in the IT Industry

In the IT industry, software developers and web designers will sometimes talk about user experience using these related terms:
  •     User-Centered Design
  •     Graphical User Interface (GUI)
  •     Usability

Peter Morville represents this through his User Experience Honeycomb.

He notes that in order for there to be a meaningful and valuable user experience, information must be:
  •     Useful: Your content should be original and fulfill a need
  •     Usable: Site must be easy to use
  •     Desirable: Image, identity, brand, and other design elements are used to evoke emotion and appreciation
  •     Findable: Content needs to be navigable and locatable onsite and offsite
  •     Accessible: Content needs to be accessible to people with disabilities
    Credible: Users must trust and believe what you tell them

The difference between UX and UI design

The three primary differences between UX and UI designers are:

    UX deals with the purpose and functionality of the product. UI deals with the quality of the interaction that the end-user has with the product.
    UI design has an artistic component as it relates to the design and interface with the product. It affects what the end-user sees, hears, and feels. UX has more of a social component for market research and communicating with clients to understand what their needs are.
    UX focuses on project management and analysis through the entire phase of ideation, development, and delivery. UI has more of a technical component to produce the design components for the finished product.
 UX Designer Key Responsibilities

    Content/Strategy: Customer Analysis, Competitor Analysis, Product Structure/Strategy
    Prototyping and Wireframing: Prototyping, Testing/Iteration, Development, Planning, Wireframing
    Analytics and Execution: Coordination with Developer(s), Coordination with UI Designer(s), Analysis and Iteration, Tracking Goals and Integration

UI Designer Key Responsibilities

    Look and Feel: Branding and Graphic Development, User Guides/Storyline, Customer Analysis, Design Research
    Responsiveness and Interactivity: Adaptation to All Device Screen Sizes, Interactivity and Animation, Implementation with Developer, UI Prototyping, Implementation with Developer

UX and UI are not areas to skimp on. Regardless of the definitions and division of labour, they are both essential parts of product development and delivery. Research shows that customer experience drives revenue growth. UX and UI are an investment in the product or service.


تصميم المستخدم (UX) تصميم واجهة مستخدم واجهة المستخدم (UI)



خطة لقاء العميل (UX) هي الطريق نحو جعل العناصر التي تعطي لقاءات هامة وذات صلة بالعملاء. ويتضمن ذلك خطة الإجراء الكامل لتأمين وتنسيق العنصر ، بما في ذلك أجزاء من الوسم والبنية والراحة والسعة.

تتمحور لقاءات العملاء (UX) حول فهم عميق للعملاء ، وما يحتاجونه ، وما يقدرونه ، وقدراتهم ، بالإضافة إلى احتجازهم. وينظر بالمثل في أهداف ووجهات العمل الخاصة بالتجمع الذي يتعامل مع المهمة. تعمل أفضل ممارسات UX على تحسين طبيعة اتصال العميل وانطباع العنصر وأي إدارات ذات صلة.

(UI) خطة هو الطريق نحو جعل واجهات في البرمجة أو الأدوات الآلية مع التركيز على المظهر أو النمط. يتوقع المخططون إنشاء هياكل سوف يكتشفها العملاء بسهولة والاستفادة منها. يوحي تكوين واجهة المستخدم بانتظام إلى واجهة المستخدم الرسومية بعد بالإضافة إلى ذلك يدمج الآخرين ، على سبيل المثال ، تلك التي تسيطر عليها صوت.

تجربة المستخدم في صناعة تكنولوجيا المعلومات

في مجال تكنولوجيا المعلومات ، سيتحدث مطورو البرمجيات ومصممو الويب في بعض الأحيان عن تجربة المستخدم باستخدام هذه المصطلحات ذات الصلة:

  •      تصميم تركز على المستخدم
  •      واجهة المستخدم الرسومية (GUI)
  •      سهولة الاستخدام

يمثل بيتر مورفيل هذا من خلال تجربة مستخدمه Honeycomb.

ويلاحظ أنه لكي تكون هناك تجربة مستخدم مفيدة وقيمة ، يجب أن تكون المعلومات:
  •      مفيد: يجب أن يكون المحتوى الخاص بك أصلية ويلبي حاجة
  •      قابلة للاستخدام: يجب أن يكون الموقع سهل الاستخدام
  •      مرغوب فيه: تستخدم الصور والهوية والعلامة التجارية وعناصر التصميم الأخرى لإثارة العاطفة والتقدير
  •      Findable: يجب أن يكون المحتوى قابلاً للتنقل ويمكن تحديد موقعه في الموقع وخارج الموقع
  •      سهل الوصول: يجب أن يكون المحتوى متاحًا للأشخاص ذوي الإعاقة
     مصداقية: يجب أن يثق المستخدمون وأن يصدقوا ما تقوله لهم. 
 
الفرق بين تصميم UX و UI

الاختلافات الأساسية الثلاثة بين مصممي UX و UI هي:

    تتعامل UX مع غرض المنتج ووظائفه. تتعامل واجهة المستخدم مع جودة التفاعل الذي يمتلكه المستخدم النهائي مع المنتج.
    تصميم واجهة المستخدم يحتوي على عنصر فني من حيث صلته بالتصميم والتفاعل مع المنتج. يؤثر ذلك على ما يرى المستخدم النهائي ويسمعه ويشعر به. لدى UX أكثر من مكون اجتماعي لأبحاث السوق والتواصل مع العملاء لفهم احتياجاتهم.
    يركز UX على إدارة المشروع وتحليله خلال كامل مرحلة التفكير والتطوير والتسليم. واجهة المستخدم لديها أكثر من عنصر فني لإنتاج مكونات التصميم للمنتج النهائي.

المسؤوليات الرئيسية المصمم UX

    المحتوى / الإستراتيجية: تحليل العملاء ، تحليل المنافسين ، هيكل المنتج / الإستراتيجية
    النماذج الأولية و Wireframing: النماذج الأولية ، اختبار / تكرار ، التنمية ، التخطيط ، Wireframing
    التحليلات والتنفيذ: التنسيق مع المطور (المطورين) ، التنسيق مع مصمم (واجهات) UI ، التحليل والتكرار ، أهداف التتبع والتكامل

المسؤوليات الرئيسية مصمم UI

    الشكل والمظهر: تطوير العلامة التجارية والرسوم البيانية ، دليل المستخدم / قصة ، تحليل العملاء ، تصميم البحوث
    الاستجابة والتفاعل: التكيف مع جميع أحجام شاشات الجهاز ، التفاعل والصور المتحركة ، التنفيذ مع مطور البرامج ، تصميم نماذج واجهة المستخدم ، التنفيذ مع المطور

UX وواجهة المستخدم ليست مناطق للتقليب. بغض النظر عن التعريفات وتقسيم العمل ، فهي جزء أساسي من تطوير المنتجات وتسليمها. تظهر الأبحاث أن تجربة العملاء تزيد من نمو الإيرادات. تعد UX و UI استثمارًا في المنتج

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يمكنكم الانضمام الى متابعينا في مختلف مواقع التواصل الاجتماعي للتوصل بكل جديد مدونة مختاري في مختلف المواضيع التقنية اليومية

أحدث الاخبار التقنية

في الموقع الان

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *